Nem kapcsol be a laptop
Ha nem kapcsol be a laptopod, akkor a legtöbb esetben sajnos szakemberhez kell vinni az eszközt.
Viszont néhány dolgot mi magunk is le tudunk ellenőrizni, ami nem sok időt vesz igénybe. Sok esetben csak annyit mondanak a felhasználók, hogy rossz, nem kapcsol be a gép. Vagy azt a szót használják, hogy nem indul el a gép.
Mi lehet a baja, hogy nem kapcsol be kérdés következik…
A válaszom, hogy ezer és egy oka is lehet, ugyanis ez az információ önmagában nagyon kevés.
A „nem indul el a gép” sok esetben a szakember számára azt jelentené, hogy tényleg nem kapcsol be a laptop, vagyis semmi reakció nincs a gép felől.
Az esetek nagy részében amikor szembesülök ilyennel, akkor azt tapasztalom, hogy bizony a gép bekapcsol és nincs is „komoly” baja.
A továbbiakban leírom, hogy mennyi dolgot tudunk leellenőrizni mi magunk...
- Bekapcsoló gomb megnyomásra reagál-e valamit a gép? Keressük meg a visszajelző ledeket (a laptop elején, vagy oldalán vannak).
- Felvillanik-e valamelyik led? Ha igen, melyik?
- Ha rá van kötve a töltő, akkor világít-e valamelyik led? Ha igen, milyen színnel?
- Folyamatosan világít-e a led, vagy villog, esetleg villanik egyet és utána majd elalszik?
- Halljuk-e, hogy felpörög a ventilátor?
- A hűtőrácshoz tegyük oda a kezünket, érzünk -e hideg levegő áramlást?
- Próbáljuk elindítani akkumulátor nélkül, csak töltőről. Mit tapasztalunk?
- Próbáljuk elindítani csak akkumulátorról, a töltőt húzzuk ki az eszközből. Mit tapasztalunk?
- Indításkor figyeljük a kijelzőt….felvillanik-e egy kis időre? Ha igen megjelenik-e valami felirat rajta?
- Hallunk-e egyszeri, folyamatos, vagy ismétlődő sípolást?
- Ha ismétlődő a sípolás, akkor érdemes megszámolni, hogy hányat sípol.
Miért fontos, hogy ezeket az ellenőrzéseket mi magunk megtegyük?
Egyszerűbb lesz majd a laptopot javító szakembernek ismertetni a hibát, illetve a feltett kérdéseire válaszolnunk.
Minél pontosabb a tapasztalt hibák elmondása, annál több időt spórolunk meg magunknak. Ugyanis akkor a szakember ezeket részletesen ellenőrzi és lesz egy „nyom” amin azonnal el tud indulni a sok éves szakmai tapasztalata alapján. Ezáltal gyorsabb lesz a hiba feltárása, elhárítása.
Nem utolsó sorban, pénzügyileg sem mindegy nekünk, hogy a számítógép szakinak mennyi időt kell eltöltenie a hibafeltárással és a javítással.
Amennyiben neked is hasonló problémád van fordulj hozzám bizalommal!
Elérhetőségeim:
Hívj a következő számon:
vagy írj